wisdom

یه مقاله خوندم وقایع استرس امیز و نماگواز فقط 13 درصد واریانس افسردگی رو تبیین می کرد. یعنی مخلص کلام اینکه کسانی که تو زندگی مشکلات زیادی دارند اون مشکلات سهم کمی در افسردگی شون داره. در اصل اون چیزی که باعث افسردگی یمشه نحوه ی مقابله ما با اونه.یعنی اینکه راهبردهای حل مساله مثبت و مساله محور رو استفاده می کنیم یا منفی و هیجان محور.

میدونی سخته ها خیییییییییییییلی سخته ادم درگیر شرایط سخت باشه تو زندگی... اما خوب زندگیه دیگه چیکار میشه کرد... پیشونی نوشت هر سکی رو یه طو نوشتن

بجز یه سری مرفه بی درد، بقیه انواع و اقسام  مشکلات رو دارن.... من هم یکی شون... تازه پای کل انداختن بیفته که کی بیشتر مشکل داره من اول میشم احتمالا!

اینا رو گفتم چون نتایج اون مقال همه اش تو ذهنم مرور میشه امروز.... امروز راستش نرفتم یونی. حالم بد بود دیروز هم که رفتم ناراحت شدم که رفتم بخاطر واکنش ها. گفتم بمونم و فردا که با استاتد گرانقدرم استتیس کلاس دارم برم... دارم میخونم.... این کار دوستم که روی ضایعه نخاعی هستش منو خیلی به فکر فرو برد... نوشته سازگاری فرایند متناوبه..... عود می کنه امید داتشن و نداتشن.... یه روز می سازی باهاش یه روز نمی سازی...

چی بگم روز عاشورا ب.ود رفتیم بیرون. یا بابام برم داشتن بردم تعزیه خوانی.... اونجا به خودم گفتم ببین اگه خدا اونایی رو که دوست نداره بیشتر بلا واسشون می  بارونه پس امام حسین و حضرت زینب و حضرت ابوالفضل و ... رو نباید اصلا دوست داشته باشه! اما نه انگار بر عکسه... خدا هر کی رو بیشتر دوست داره من جمله امام ها سوال های سخت تری ازشون می پرسه...

بالاخره این زندگی هم از دو حالت خارج نیست.... یا تو این همه سختی می میریم که اجرمون با خداست.... یا  خدا خودش درست می کنه همه چیز رو....

میدونی دوست داشتم برم جنگ جنباز بشم... برای خدا رنج بکشم... البته این زندگی هم که ما داریم دست کمی از جنگ نداره ها! جنگ با جبهه ی فلاکت ها!

کربلا و شرقی غمگین!

دوشنبه رفتیم ساعت 9 و نیم صبح و پنج شنبه برگشتیم.... به قول داداشم مثل یه رویا بود... خیلییییییییییی باشکوه.... چیزی که منو منقلب کرد این بود که به رغم بد کردن هام و عصیان هام دعوت شدم ... این خیلی تکونم داد و یه چیز دیگه... هر کسی میره بر سااس ظرفیت خودش برمیذاره.... حالا که اونها من رو لایق دونستن باید خودم هم به خودم این فرصت شکوفایی مجدد رو بدم....

دوستم برام یه اهنگ فرستاد خیلی  قشنگه خیلی